понедельник, 6 января 2020 г.

Культура поведінки. Школа Вихованості.


Тема: Культура поведінки. Школа Вихованості.

Мета: формувати навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; розширити словниковий запас учнів словами ввічливості; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати бажання дотримувати встановлених норм та правил етикету.

Хід уроку

І. Орг. частина
- Вітання.
- Пісня «Ласкаво просимо» (Вручають під слова пісні коровай).

ІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Діти, ви тільки що виконали укр. пісню.
-         Які слова найчастіше звучали в ній? (Ласкаво просимо).
-         А коли ми вживаємо їх?
В. Коли запрошуємо в гості.
      -     Для чого люди ходять одне до одного в гості?
      -     Відповідь.
      -     Так, діти, наш український  народ дуже гостинний, або як ще говорять «хлібосільний».
             Гостей завжди зустрічали хлібом і сіллю. А щоб було приємно для господарів і гостей, потрібно знати і дотримуватись певних правил.
-         Серед багатьох наук без яких людям не обійтися, є дуже особлива і необхідна для всіх – наука спілкування з людьми, наука поваги одне до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з нами приємно, зручно.
Без цієї науки неможливо жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому ще століття тому прийшли загальноприйняті правила, які обов’язково повинен знати кожен з нас.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-         Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила культурної поведінки.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
-         На цьому уроці ми будемо подорожувати по осінньому місту, яке називається «Культура поведінки»
-         1-а наша зупинка –
-         Вітання.
-         Загальнопоширеним способом вітання є слова : «Добрий день», «Добрий ранок», «Добрий вечір», «День добрий».


1.     Повідомлення вчителя .
-         Говорять, що поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.
-         Таких правил безліч, і майже всі ви виконуєте, бо і мама з татом удома, і вчителі у школі вимагають одного і того самого – правильної поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку. Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й сам повинен ставитися до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

2.     А ще я вам розкажу якими способами вітаються люди в різних країнах.
·        В Україні, люди при зустрічі бажають один одному здоров’я і обмінюються дружніми рукостисканнями.
·        В Німеччині. Строго! До 12 дня говорять «Добрий ранок», з 12 до 17 – «Добрий день», після 17 – «Добрий вечір».
·        Малайзія. Питання: «Куди ти йдеш?» Відповідь: «Погуляти».
·        Ізраїль. Люди говорять один одному «Світ вам!»
·        Іран. Люди -//-//-//- говорять «Будь весел!»
·        Італія. Люди -//-//-//- «Чао!»
·        Країни Латинської Америки. При зустрічі прийнято обійматися.
·        Фінляндія, Швеція, Норвегія. При зустрічі труться один об одного носами.
·        Японія. При зустрічі люди кланяються.
·        Індія. Люди, на знак вітання руки складають докупи і шанобливо притискають їх до грудей.
·        Самоа (острівна держава в Тихому океані). При зустрічі люди обнюхують один одного.
·        Тибет (регіон Китаю). При зустрічі люди знімають головний убір правою рукою, а ліву руку закладають за вухо і висовують язик, в інших регіонах Китаю при  зустрічі самі по собі стискають руку.
-         А ми продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Зовнішній вигляд».
-         А.Костецький вірш «Справжні подруги» с.36
-         По-перше, це не справжні подруги. В школу потрібно одягати шкільну форму, а по-друге, доволі часто зовні красива, охайна людина поводиться грубо, непристойно. Навіть її зовнішній вигляд не може змінити думку оточуючих про неї. І навпаки є люди не дуже красиві, не модно одягнені, але дуже добрі, чуйні та ввічливі. З ними завжди хочеться спілкуватися.
-         Подорожуємо далі, наступна зупинка «У родині».
-         Пісня «Утоптала стежечку»
-         Зупинка «У школі» - вірш «Моя поведінка у школі»
-         Зупинка «В бібліотеці»
-         «У театрі»
-         «Телефонна розмова»
-         «У громадському транспорті»
-         «Подарунки»
-          
3.     Робота з підручником
               с. 37-41
             а) робота в парах с.30
                 - Учні чит. оповідання В.Сухомлинського «Наїлися, вітали і пішли», відповідають на запитання за змістом  прочитаного.
             б) Опов. «Про виховання» - читання
                  - Яку людину Д. Лихачов вважає вихованою?

     4. Фізкультхвилинка
         Н. Май «Пісня на добро».

 V. Узагальнення й систематизація знань
      1. Робота з картками по групам.
      2. Читання й обговорення казки Н. Красоткіної «Казка про Михайлика та горе-лихо».
      3. Гра «Встав чарівне слово».
                 1. Розтопить серце всякого чарівне слово – (дякую).
                 2. За смачний обід і ситний скажем мамі ми – (спасибі).
                 3. Зазеленіє навіть пень, коли почує – (Добрий день).
                 4. Коли сонце й зоря лягає на плечі, серед знайомих голосів ми чуєм – (добрий вечір).
                 5. Щоб зустрітися знову в годину призначену, кажу я завжди щиро вам - (до побачення).
                 6. Коли мене сварять, я завжди казати чемно намагаюсь – (вибачаюсь).
                 7. І в Україні і в Словаччині всі кажуть на прощання – (До побачення).

VІ. Підбиття підсумків.
Рефлексія.
Підведемо підсумок уроку:
Пісня «Подаруй свою усмішку».

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання

  П'ятниця , 22.01.2021 р. Дистанційне навчання 22.01.2021 Українська мова Тема: Особові займенники. Завдання: Переглянути відео, ознайо...