Тема:
Культура поведінки. Школа Вихованості.
Мета: формувати навички культурної
поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; розширити
словниковий запас учнів словами ввічливості; вчити доречно вживати слова
етикету; виховувати бажання дотримувати встановлених норм та правил етикету.
Хід уроку
І. Орг. частина
- Вітання.
- Пісня «Ласкаво просимо» (Вручають під слова пісні коровай).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Діти, ви тільки що виконали укр. пісню.
-
Які слова найчастіше звучали в ній? (Ласкаво просимо).
-
А коли ми вживаємо їх?
В. Коли запрошуємо в гості.
- Для чого люди ходять одне до одного в
гості?
- Відповідь.
- Так, діти, наш український народ дуже гостинний, або як ще говорять
«хлібосільний».
Гостей завжди зустрічали хлібом і
сіллю. А щоб було приємно для господарів і гостей, потрібно знати і
дотримуватись певних правил.
-
Серед багатьох наук без яких людям не обійтися, є дуже
особлива і необхідна для всіх – наука спілкування з людьми, наука поваги одне
до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з нами приємно,
зручно.
Без цієї науки неможливо жити, працювати і
відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на
допомогу цьому ще століття тому прийшли загальноприйняті правила, які
обов’язково повинен знати кожен з нас.
ІІІ. Повідомлення теми і мети
уроку.
-
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила
культурної поведінки.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
На цьому уроці ми будемо подорожувати по осінньому місту,
яке називається «Культура поведінки»
-
1-а наша зупинка –
-
Вітання.
-
Загальнопоширеним способом вітання є слова : «Добрий
день», «Добрий ранок», «Добрий вечір», «День добрий».
1. Повідомлення вчителя .
-
Говорять, що поведінка – це дзеркало, у якому кожен
показує своє обличчя.
-
Таких правил безліч, і майже всі ви виконуєте, бо і мама
з татом удома, і вчителі у школі вимагають одного і того самого – правильної
поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку. Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до
тебе добре ставилися, то й сам повинен ставитися до людей так, як хочеш, щоб
ставилися до тебе.
2. А ще я вам розкажу якими
способами вітаються люди в різних країнах.
·
В Україні, люди при зустрічі бажають один одному здоров’я
і обмінюються дружніми рукостисканнями.
·
В Німеччині. Строго! До 12 дня говорять «Добрий ранок», з
12 до 17 – «Добрий день», після 17 – «Добрий вечір».
·
Малайзія. Питання: «Куди ти йдеш?» Відповідь: «Погуляти».
·
Ізраїль. Люди говорять один одному «Світ вам!»
·
Іран. Люди -//-//-//- говорять «Будь весел!»
·
Італія. Люди -//-//-//- «Чао!»
·
Країни Латинської Америки. При зустрічі прийнято
обійматися.
·
Фінляндія, Швеція, Норвегія. При зустрічі труться один об
одного носами.
·
Японія. При зустрічі люди кланяються.
·
Індія. Люди, на знак вітання руки складають докупи і шанобливо
притискають їх до грудей.
·
Самоа (острівна держава в Тихому океані). При зустрічі
люди обнюхують один одного.
·
Тибет (регіон Китаю). При зустрічі люди знімають головний
убір правою рукою, а ліву руку закладають за вухо і висовують язик, в інших регіонах
Китаю при зустрічі самі по собі
стискають руку.
-
А ми продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка
«Зовнішній вигляд».
-
А.Костецький вірш «Справжні подруги» с.36
-
По-перше, це не справжні подруги. В школу потрібно
одягати шкільну форму, а по-друге, доволі часто зовні красива, охайна людина
поводиться грубо, непристойно. Навіть її зовнішній вигляд не може змінити думку
оточуючих про неї. І навпаки є люди не дуже красиві, не модно одягнені, але
дуже добрі, чуйні та ввічливі. З ними завжди хочеться спілкуватися.
-
Подорожуємо далі, наступна зупинка «У родині».
-
Пісня «Утоптала стежечку»
-
Зупинка «У школі» - вірш «Моя поведінка у школі»
-
Зупинка «В бібліотеці»
-
«У театрі»
-
«Телефонна розмова»
-
«У громадському транспорті»
-
«Подарунки»
-
3. Робота з підручником
с. 37-41
а) робота в парах с.30
- Учні чит.
оповідання В.Сухомлинського «Наїлися, вітали і пішли», відповідають на
запитання за змістом прочитаного.
б) Опов. «Про виховання»
- читання
- Яку людину Д.
Лихачов вважає вихованою?
4. Фізкультхвилинка
Н. Май «Пісня на добро».
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота з картками по групам.
2. Читання й обговорення казки
Н. Красоткіної «Казка про Михайлика та горе-лихо».
3. Гра «Встав чарівне слово».
1. Розтопить серце
всякого чарівне слово – (дякую).
2. За смачний обід і
ситний скажем мамі ми – (спасибі).
3. Зазеленіє навіть
пень, коли почує – (Добрий день).
4. Коли сонце й зоря лягає на
плечі, серед знайомих голосів ми чуєм – (добрий вечір).
5. Щоб зустрітися
знову в годину призначену, кажу я завжди щиро вам - (до побачення).
6. Коли мене
сварять, я завжди казати чемно намагаюсь – (вибачаюсь).
7. І в Україні і в
Словаччині всі кажуть на прощання – (До побачення).
VІ. Підбиття підсумків.
Рефлексія.
Підведемо підсумок уроку:
Пісня «Подаруй свою усмішку».
Комментариев нет:
Отправить комментарий