понедельник, 6 января 2020 г.

Конспект занять тематичного дня у 1 класі


Конспект занять тематичного дня у 1 класі
                                                                           
                                                                                                      
 вчителя початкових класів
Ткаченко Любов Олексіївни
Тема тижня- «Мої друзі»
Тема дня – «Як піклуватися про друзів- домашніх тварин.»

Ключові компетентності
Учень/учениця:
вільно висловлює свою думку;
зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання;
співпрацює у парі, групі;
робить узагальнення за результатами навчального завдання;
підтримує порядок на робочому місці;
працює на результат.

Очікувані результати
Початковий рівень:
виділяє звуки у словах;
вміє ділити слова на склади;
знає числовий ряд від 1 до 10;
обгрунтовує свої вподобання;
 співає вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрої.
Середній рівень:
розуміє усне висловлювання;
уважно слухає співрозмовника, відповідає на його запитання;
• створює образи відповідно до власного задуму;
розпізнає геометричні фігури;
 відтворює форму предмети графічними засобами;
дотримується правил безпечної поведінки під час самостійної роботи.
Достатній рівень
поділяє слова на склади;
• створює образи відповідно до власного задуму;
•  бере участь у сюжетно-рольові грі;
складає речення з поданими словами;
•ділиться своїми враженнями від прослуханого;
•лічить за правилами лічби об'єкти навколишнього середовища.
Високий рівень:
•моделює об'єкти навколишнього світу , використовуючи геометричні фігури;
складає задачі за сюжетними  і скороченим записом;


•бере участь у пантонімі,використовує доречно мову тіла;
•створює образи відповідно до власного задуму;
•вступає в діалог;
•відтворює в різних видах діяльності результати лічби об'єктів, що їх оточують;
допомагає тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку;
складає оповідки за серією сюжетних малюнків.


Матеріали та обладнання:  мультимедійний комплекс, аудіо запис веселої музики, танграм,предметні  та сюжетні малюнки, індивідуальні нетбуки,пластилін, технологічна картка з виготовлення черепашки, клубок ниток.


ЗМІСТ ЗАНЯТЬ ПРОТЯГОМ ДНЯ
частина (інтегрований урок)
I.Створення емоційного настрою.
Ранкова зустріч. «Вітання- руханка»
Налаштування учнів на позитивний настрій. Створити настрійдопоможе усмішка, особливо в дарунок .
Учні стають у коло, беруться за руки. Дивляться один одному у вічі і дарують посмішки.А щоб додати позитиву, варто зробити руханку, співаючи:
В нашім класі друзі всі
       (тримаються за руки)
Раз, два, три
       (роблять оплески)
І великі і малі
      (роблять рухи руками)
Раз, два, три
      (роблять три оплески)
Руку дай тому, що справа
     (Взяти за руку сусіда справа)
Руку дай тому, що зліва.
     (взяти сусіда за руку зліва)
Ми- одна сім'я.
2.Вправа очікування.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
- Яким повинно бути наше заняття?
- А якими повинні бути діти на занятті?
3.Щоденні новини.
Робота з календарем природи.
II. Оголошення теми заняття.
-Сьогодні в нас урок незвичний
Навчить багато нас чому,
Хай буде  він для нас повчальний
За це подякуєм йому.
А що ми будемо робити,
Про кого будем говорити ви зможете усі сказати,
як….
Проблемне завдання.
1. Робота у групах з пазлами.
(Скласти фігуру:  папуги, котика, собачки, рибки, хом'ячка)
Вчитель підводить дітей, що ці тварини-друзі,домашні улюбленці.
III З'ясування з досвіду учнів з теми
1.     Бесіда« Чи можуть домашні тварини вважатись друзями людини?»
2.     Слухання казки«Як собака собі друга знайшов
Українська народна казка Поділля
Колись давно-давно собака жив сам-один. «Не добре жити одному, — думає собі, — от коли б знайти когось, найсміливішого, найдужчого! Я б став йому другом». І пішов собака в ліс шукати собі друга. Чув він од зайця, що немає в світі сміливішого, дужчого звіра, ніж вовк. Аж тут вовк як уродився. Іде назустріч, зубами клацає. Та не злякався собака.
— Давай, вовче, з тобою дружити!
— Давай! — згодився вовк. — Недобре одному!
Увечері полягали вони спати на м’який мох під деревом. Опівночі собака раптом почув якийсь шерех, схопився й голосно загавкав. Вовк перелякався, підібгав хвоста й ну зацитькувати собаку.
— Тихо! Тихо! Цить, не гавкай, бо ведмідьпочує, прийде і розшматує мене...
— Ой, який ти боягуз! — здивувався собака .- Я менший за тебе, а зовсім не боюся. Ану, покажи мені ведмедя, бо я його щедосі не бачив.
Пішли вони полем. Коли бачать — лежить у сушняку кошлатий бурий ведмідь.
— Онде він, — здалека показав вовк і втік, покинувши собаку самого.
Підбіг собака до ведмедя й каже:
— Здрастуй, ведмедю! Хочу подружити з тобою!
Ведмідь блимнув на нього спідлоба й пробурчав:
— Ну гаразд!
І стали вони жити разом. Увечері полягали спати, та собака знов почув шерех і забурчав:
— Ану тихо! Не гавкай, будь ласка, боще тигр почує! Наскочить і розшматує нас із тобою.
Е, ні! — подумав собака. — Що ж воно за товариш? Якогось тигра боїться».
— Покажи мені тигра, — попрохав ведмедя.
Вранціведмідь тихесенько сказав:
— Онде він іде. Тигр ...
Сказав і дременув у хащу.
— Оце то справді великий звір! А який дужий! Він, мабуть, нікого не боїться. Краще дружитиму з ним! — вирішив собака.
Підбіг до тигра й каже йому:
— Чуєш, тигре! Хочу з тобою дружити!
Подумав, подумав тигр і погодився.
Уночі, коли полягали спати, собака знов загарчав. Тигр схопився:
— Ану тихо, бо лев почує! Прийде й зжере нас обох відразу!
— Покажи мені, де живе той лев! — попрохав собака.
Але тигр так злякався, що не схотів навіть показати собаці, де живуть леви. Стояв і трусився від жаху. Довелося собаці йти самому. Шукав, шукав аж до вечора й не знайшов лева.
А вночі прокинувся від несамовитого реву — земля задвигтіла, ліс застогнав. То був лев. Собака сміливо підбіг до нього. Лев загарчав, грива йому наїжилася.
— Щоти за звір? — сердито запитав лев. — Чому не боїшся мене? Я ж тебе зараз на клапті роздеру!
Але собака не злякався.
— Чуєш, леве! Я хочу з тобою дружити!
— Ну що ж, — загарчав лев. — Коли так, ходімо зі мною!
Цілий день вони блукали разом по лісах та полях, аж усі звірі від них поховалися. А ввечері лягли спати в кущах.
Уночі собака прокинувся від якогось шереху, нашорошився й дзвінко загавкав. Лев розлютився:
— Тихо ти! Почує людина — вб’є нас обох! У неї є вогненна залізна палиця з громовим голосом.
Закортіло собаці дізнатися, що ж це воно таке — людина? Подалися вони вдвох з левом їїшукати. Незабаром зустріли на дорозі малого хлопчика.
— Може, целюдина? — питає собака.
— Це! Тількище не виросла, — каже лев.
Рушили далі. Коли бачать на дорозі старенького дідуся. Він поволібрів, спираючись на палицю.
— Це людина? — зновпитає собака.
— Це, тількив же постаріла. Бачиш — на трьох ногах ходить.
Через деякий час зустріли вони молодого хлопця, якийїхав верхи на коні.
— Оце і є людина! — гукнув лев і стрімголов кинувся тікати.
Підійшов собака до хлопця, пометляв хвостом і каже:
— Людино! Я шукаю собі найдужчого, найсміливішого друга. Давай дружити.
— Згода! — відповів хлопець. — Тільки знай: я не люблю боягузів!
Увечері поляга  лиспати. Раптом собаці знову вчувся якийсь шерех, і він голосно загавкав. Хлопець миттю прокинувся, схопив рушницю — оту вогненну палицю з громовим голосом, що про неї казав лев, і побіг разом з собакою шукати, хто це шарудів поблизу.
— Нас удвох з тобою ніякий ворог не злякає! — сказав він собаці.
І збагнув собака, що знайшов нарешті справжнього друга — найдужчого, найсміливішого.
З того часу собака дружить з людиною, щиро їй слугує.
3.Бесіда за змістом.
3.Гра-пантоміма «Яку тваринку я хотів/ла б мати?»
На підсумок учень читає вірш.

Я і ти
Л. Савчук
Зачекай-но, песику,
Зупинись!
Ось який
 вже виріс я —
Подивись!
Не спіши так, песику,
Не біжи!
А зі мною кращети
Подружись!
Буду тебе кістками
Пригощать,
Від кота Муркотика
Захищать.
Буду я любить тебе,
Берегти...
Будем завждидрузями
Я і ти.
4.Розповіді учнів про своїх улюбленців.
Деяких учнів можна підготувати заздалегідь.
Наприклад, розповісти ро свого улюбленця, декламуючи вірш.
А знаєте, а знаєте,—
У мене песик є!
Якби
 витільки бачили
Те цуценя
 моє!
Воно
 таке білесеньке,
І звуть
 йогоСніжок,
Із ним на двох ми ділимо
Останній
 пиріжок.
Воно так дзвінко
 гавкає
Тоненьким голоском,
І я його
 прив'язую
За стільчи
к мотузком.
А ще ми з ним гуляємо
І молочко п'ємо,
А потім
 біля ліжечка
Ми граємо удвох.
4. Гра – танграм. Робота у парі.
Завдання:
- змоделювати на вибір з геометричних фігур собачку, котика, рибку;
-  визначити знайомі геометричні фігури.
4.Хвилинка відпочинку.
6.Робота у групах .Складання оповідки про Івасика та його песика.

Не можна дружбу купити, а можназаслужити

Комікс для дітей- Діти!Ви любите дивитисямультфільми? Авжеж! У нашій Кіностудіїви можете створюватиїх самі. Розгляньте кадри й складіть за ними оповідку про Івасика та його песика.


Запитання для бесіди з дітьми за коміксом
§  Чому хлопчик і собі захотів песика?
§  Як треба доглядати собаку? А як діяв хлопчик? Чи подобалося це песику?
§  Хто насправдід оглядав песика?
§  Чому песик не захотів гратися з хлопчиком?
§  Яких помилок припустився хлопчик? Як він може виправитиїх?
§  Чи можна песика назвати другом? Чому?
§  Чи достатньо тільки  годувати домашнюю тварину? Чому?
§  Як треба ставитися до друга?
§  Песик був для хлопчика другом чи  іграшкою?
§  Чому поряд з людьми завжди живуть тварини?


II.Розвиток математичних умінь.

1.Усналічба предметів.
Вчитель демонструє зображення тварин: черепахи, котика,коня, папуги, хом'ячка, собачки, рибки, морської свинки.
Завдання:
•полічити всіх тварин у прямому і зворотному напрямку; від 2до 8, від 8 до 4,
від 5 до 1.
•визначити хто стоїть перший, четвертий, останній;
•забравши, одне зображення,або поміняючи місцями  вчитель пропонує відповісти на інші  запитання.
2.  Гра «Дружній гурт». Робота у групах.
 Мета цієї вправи – навчити виділяти основні ознаки у групах тварин (високий – низький, широкий – вузький, довгий – короткий) та рукотворних об’єктах (бу- диночка), поєднувати тварин за спільною ознакою, будувати порівняльні лан- цюжки, формувати міцні обчислювальні навички ( на 1 більше, менше, стало порівну) й розвивати уважність, спостережливість. Скажіть учням, що наша вправа покликана допомогти тваринам знайти їхні будиночки, щоб песики і котики перестали бути безпритульними. Учні  мають розмістити героїв відповідно до кожного будиночка.         
3.Повторення написання вивчених цифр.
4. Гра – танграм. Робота у парі.
Завдання:
- змоделювати на вибір з геометричних фігур собачку, котика, рибку;
-  визначити знайомі геометричні фігури.
5. Хвилинка релаксації.
6. Складання задач за малюнками з домашніми улюбленцями.
7. Підбиття підсумків.


III. частина
Розвиток зв'язного мовлення.
1.Діалог/сюжетно-рольова гра « Як я піклуюсь про друга-свого домашнього улюбленця?»
Учитель роздає дітям листівки із зображенням кота, собаки, папуги, рибки, хом'яка. Діти об'єднуються у групи по 5 осіб (відповідно до того, яка тварина зображена на листівці).
Запропонуйте підготувати розповідь про те, як вони будуть доглядати за твариною.
Групи по черзі презентують свої відповіді.
2.Комп'ютерні ігри онлайн «Догляд за тваринами» (індивідуальні нетбуки)
3.Робота з сюжетними малюнками.(На малюнках зображені різні розваги дітей з домашніми тваринами)
Завдання:
-         розглянути зображення дітей, які вирішили погратися з домашніми тваринами. Які наслідки можуть мати їх дії? Чому?
-         визначення кількості складів у словах- назв тварин, визначення наголошеного складу.
-         складання речень на задану тему.
4.Розповідь вчителя про безпритульних тварин.
Вчитель розповідає учням, що їхнім тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку. Наголосити учням на тому, що коли вони разом із батьками вирішать узяти в родину домашнього улюбленця, то найкраще, щоб ці тваринибули з притулку. Так тварини стануть справжніми друзями родини.  А ще пригадайте  учням про те, що тварини допомагають нам. Тому тварин треба шанувати і ставитися до них, як до друзів. У разі жорстокого поводження з тваринами слід обов’язково звертатися в поліцію (номер 102).
5.Рольова гра.
Вчитель виступає в ролі кореспондента, а два учні йому допомагають. Один учень виконує роль безпритульного собачки, а інший – має господаря.
-         Добрий день! Як вас звати?
-         Де ви живете?
-         Чим ви харчуєтесь?
-         Чого ви найбільше не любите і боєтесь?
-         А про що ви мрієте?
-         Діти, до якої собачки ви пройнялись більше жалем? Чому?
-         Змогли б ви забрати безпритульну собачку додому?
V.Створення домашніх улюбленців з пластиліну.
   1. Емоційне налаштування на роботу.
-Діти, чи є серед вас хто любить ліпити з пластиліну?
-Мені теж подобається ліпити.
-Відгадайте загадку.
У воді плаває, по землі ходить,
А зхатини не виходить.
Живе спокійно, не спішить,
Вона ніколи не біжить.
Під панциром без страху
Гуляє…(черепаха)
-Сьогодні ми будемо ліпити черепашку.
2. Розминка для рук «Качалочка»
3.Практична робота.Ліплення домашнього улюбленця.
 4.Виставка робіт.Обмін враженнями.
5. Виконання пісні Г. Чубач «Черепаха-аха»
 Після виконання вчитель запитує у дітей чи сподобалась їм пісня ? Хто хотів би мати черепашку вдома?
6. Підбиття підсумків.
VIII. Рефлексія. Вправи «Мікрофон» / «Клубочок».
Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж дня. Важливо ще раз підкреслити, що тварини часто рятують людям життя, допомагають нам у побуті (наприклад, собаки, коні), покращують нашнастрій.






















Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання

  П'ятниця , 22.01.2021 р. Дистанційне навчання 22.01.2021 Українська мова Тема: Особові займенники. Завдання: Переглянути відео, ознайо...