Тема: Культура поведінки. Школа Вихованості.
Мета: формувати навички культурної поведінки; виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку; розширити словниковий запас учнів словами ввічливості; вчити доречно вживати слова етикету; виховувати бажання дотримувати встановлених норм та правил етикету.
Хід уроку
І. Орг. частина
- Вітання.
- Пісня «Ласкаво просимо» (Вручають під слова пісні коровай).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Діти, ви тільки що виконали укр. пісню.
- Які слова найчастіше звучали в ній? (Ласкаво просимо).
- А коли ми вживаємо їх?
В. Коли запрошуємо в гості.
- Для чого люди ходять одне до одного в гості?
- Відповідь.
- Так, діти, наш український народ дуже гостинний, або як ще говорять «хлібосільний».
Гостей завжди зустрічали хлібом і сіллю. А щоб було приємно для господарів і гостей, потрібно знати і дотримуватись певних правил.
- Серед багатьох наук без яких людям не обійтися, є дуже особлива і необхідна для всіх – наука спілкування з людьми, наука поваги одне до одного, вміння поводитися таким чином, щоб оточуючим було з нами приємно, зручно.
Без цієї науки неможливо жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому ще століття тому прийшли загальноприйняті правила, які обов’язково повинен знати кожен з нас.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила культурної поведінки.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- На цьому уроці ми будемо подорожувати по осінньому місту, яке називається «Культура поведінки»
- 1-а наша зупинка –
- Вітання.
- Загальнопоширеним способом вітання є слова : «Добрий день», «Добрий ранок», «Добрий вечір», «День добрий».
1. Повідомлення вчителя .
- Говорять, що поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.
- Таких правил безліч, і майже всі ви виконуєте, бо і мама з татом удома, і вчителі у школі вимагають одного і того самого – правильної поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку. Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й сам повинен ставитися до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.
2. А ще я вам розкажу якими способами вітаються люди в різних країнах.
· В Україні, люди при зустрічі бажають один одному здоров’я і обмінюються дружніми рукостисканнями.
· В Німеччині. Строго! До 12 дня говорять «Добрий ранок», з 12 до 17 – «Добрий день», після 17 – «Добрий вечір».
· Малайзія. Питання: «Куди ти йдеш?» Відповідь: «Погуляти».
· Ізраїль. Люди говорять один одному «Світ вам!»
· Іран. Люди -//-//-//- говорять «Будь весел!»
· Італія. Люди -//-//-//- «Чао!»
· Країни Латинської Америки. При зустрічі прийнято обійматися.
· Фінляндія, Швеція, Норвегія. При зустрічі труться один об одного носами.
· Японія. При зустрічі люди кланяються.
· Індія. Люди, на знак вітання руки складають докупи і шанобливо притискають їх до грудей.
· Самоа (острівна держава в Тихому океані). При зустрічі люди обнюхують один одного.
· Тибет (регіон Китаю). При зустрічі люди знімають головний убір правою рукою, а ліву руку закладають за вухо і висовують язик, в інших регіонах Китаю при зустрічі самі по собі стискають руку.
- А ми продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка «Зовнішній вигляд».
- А.Костецький вірш «Справжні подруги» с.36
- По-перше, це не справжні подруги. В школу потрібно одягати шкільну форму, а по-друге, доволі часто зовні красива, охайна людина поводиться грубо, непристойно. Навіть її зовнішній вигляд не може змінити думку оточуючих про неї. І навпаки є люди не дуже красиві, не модно одягнені, але дуже добрі, чуйні та ввічливі. З ними завжди хочеться спілкуватися.
- Подорожуємо далі, наступна зупинка «У родині».
- Пісня «Утоптала стежечку»
- Зупинка «У школі» - вірш «Моя поведінка у школі»
- Зупинка «В бібліотеці»
- «У театрі»
- «Телефонна розмова»
- «У громадському транспорті»
- «Подарунки»
-
3. Робота з підручником
с. 37-41
а) робота в парах с.30
- Учні чит. оповідання В.Сухомлинського «Наїлися, вітали і пішли», відповідають на запитання за змістом прочитаного.
б) Опов. «Про виховання» - читання
- Яку людину Д. Лихачов вважає вихованою?
4. Фізкультхвилинка
Н. Май «Пісня на добро».
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота з картками по групам.
2. Читання й обговорення казки Н. Красоткіної «Казка про Михайлика та горе-лихо».
3. Гра «Встав чарівне слово».
1. Розтопить серце всякого чарівне слово – (дякую).
2. За смачний обід і ситний скажем мамі ми – (спасибі).
3. Зазеленіє навіть пень, коли почує – (Добрий день).
4. Коли сонце й зоря лягає на плечі, серед знайомих голосів ми чуєм – (добрий вечір).
5. Щоб зустрітися знову в годину призначену, кажу я завжди щиро вам - (до побачення).
6. Коли мене сварять, я завжди казати чемно намагаюсь – (вибачаюсь).
7. І в Україні і в Словаччині всі кажуть на прощання – (До побачення).
VІ. Підбиття підсумків.
Рефлексія.
Підведемо підсумок уроку:
Пісня «Подаруй свою усмішку».
Комментариев нет:
Отправить комментарий